Monday, August 28, 2006

first day at school- 1


first day at school- 2


Gil had to write in his diary his home contact details, but English is not always understandable, if you don't speak it, so Gil decided to take initiative and guess what the teacher said...

First day at school - 3

רון וגיל התחילו את בית הספר, ונראה שהיה בסדר. עלו על ההסעה כמו גדולים, וכל אחד הגיע לקמפוס שלו, שקרובים מאד אחד לשני. הכל חדש ומאד שונה ממה שהם רגילים, שלא לדבר על זה שזה באנגלית. אני בטוחה שהם יסתדרו, אבל להבין את כל הדברים זה לא פשוט. גיל נמצא רב הזמן באותה כתה, אבל רון צריך לעבור חדרים למקצועות השונים, לעיתים גם בנינים שונים! המורים נראים מאד נחמדים, ואני בטוחה שאחרי השוק הראשון, יהיה להם כיף אדיר. שניהם חזרו מאד שמחים הביתה כי אמרו להם שבשבוע הראשון אין שיעורים. הם לובשים מדים לבית ספר, חולצות פסים ומכנסים כחולים כהים, אבל גם כך החולצה בחוץ...

כל אחד מהם קיבל יומן קשר בין בית הספר להורים. היומן משמש לתקשורת עם המורה וכן לכתיבת השיעורים, בקשות של המורים והתחייבות של הילדים לגבי פרויקטים. למשל, אם רון צריך להגיש עבודה בגיאוגרפיה בעוד חודש וחצי, אז ביומן קשר יש מקום לכתוב את הפרויקט, לנהל מעקב מבחינת זמן וארגון, וכן מעקב של ההורים. זה די מחייב את התלמיד לא לדחות דברים לרגע האחרון. אנחנו צריכים לחתום על היומן כל שבוע!
היום הראשון של גיל עבר בעיקר במשחקים, ואילו רון נאלץ לעבור מבחני רמה באנגלית, מתמטיקה ומדעים, איזה כיף להיות גדול...

Saturday, August 26, 2006

Michal's blog - school's visit...

הבלוג של מיכל אחרי ביקור בבית הספר ביום חמישי אוגוסט 25, 2006:
אצלנו הכול פחות או יותר אותו דבר, חוץ מזה שבית הספר מתחיל ביום שני, כך שההכנות בשיאן. זה כולל בעיקר קניות של נעלים לילדים, ויכלול גם קניית מדים לבית ספר. בית הספר מספק את כל השאר, למעט עפרונות לרון וקלמרים. אפילו מחברות.

היום היינו כל הבקר בבית הספר. בשעתיים הראשונות היו לילדים מבחני הערכה באנגלית, ואחר כך שעתיים של סיור בבית הספר כדי להבין מי נגד מי, לראות את כל הכתות, חדרי מוסיקה, ציור, דרמה והתעמלות, קפיטריה וכו'. אריק עשה את הסיור עם רון ואני הסתובבתי עם גיל. הקמפוסים של שניהם שונים. יש קמפוס לילדים בכתות ב' עד ו' וקמפוס לילדים בכתות ז' עד ט'. (וכן קומות נפרדות לתיכון, אבל אנחנו עוד לא שם...) בכל קמפוס יש חלק בריטי,ש בו הם ילמדו, וכן חלק צרפתי וגרמני. התיכון משותף לכל התלמידים. בית הספר שם דגש רב על הרמה הלימודית ועל הטכנולוגיות. זה כולל בין השאר מחשבים בכתות וכן מעבדות מחשבים, ספריה, מרכז פדגוגי וכו'. חוץ מזה, בכל הכתות יש לוח אינטראקטיבי גדול מאד, כמו לוח כתה רגיל בארץ, רק שזה בעצם מסך המופעל על ידי מגע, כמו של מחשב! די מדהים, אני חייבת להודות. וממנו יש קישורים לאינטרנט, מצגות, סרטים וכו'. בכל כתה יש בין 18 ל 20 ילדים, שלוש או ארבע כתות בכל שכבת גיל. חלק לא קטן מהמורים הם גברים, וכן יש מורים מיוחדים לאמנות, מוסיקה, דרמה, התעמלות וכו', שלא לדבר על מורים לשפות, אנגלית כשפה מוגברת ועוד.
המורים עשו רושם מאד נחמד, וכל הזמן הדגישו שבית הספר הוא לא רק של התלמידים אלא גם של ההורים, ושאנחנו שותפים וכו', כך שהם מנסים ליצור סביבה חמה ותומכת.
מחר נלך לסכן את נפשנו בחנות של בית הספר ולקנות להם מדים... תמונות בהמשך...
מיכל

Formosa Fun Coast - Water Park

August 27th, 2006

Hi all,

We visited the best water park we ever tried. It is about 50 minutes drive from our apartment in Taipei.

It has water slides that are over 18 meters high ! (and up to 400 meters in length). Also, it has the longest water slide in Asia. We all had great fun.

There is one slide in particular, we call it the "Kamikaza". It is v e r y high, and the ride is v e r y short... You literally fall "free fall" style... Gil immediatelly took it (alone..., none other dared to try...). He had great fun and asked to do it again. He was the youngest traveller on board and became everyone's attraction, including the guards who used him as an exmaple for those who got cold feet when they reached the top... Eventually Ron also tried this nightmare with great success too. Luckily, the Gordon adults got an excemtpion (PTOR) from the children for this ride. So, we will defintely visit there again.

Friday, August 18, 2006

Ron & gil are learning Chinese

Hello,

in our last Chinese lesson Ron and Gil learned how to spell their names in Chinese.
(it is very difficult and long).
it is very nice here in Taipei.

thank you for reading our blog,

ron and gil

Saturday, August 12, 2006

Family Gordon First Blog



Hi !

we just moved to Taipei Taiwan. It is great here.

This is a picture from our first trip to Yang Min Shan nature reserve, near our house.

More blogs to follow...